miercuri, 22 iulie 2015

Undeva în lumea asta vastă


Avea părul prins în cozi negre
Era de o frumuseţe – Vai! – cum rareori
i se dă bărbatului să vadă în locuri publice atunci când
nu-i cu nevasta lângă el. Iar eu eram obosit
mai s-ațipesc pe scaun

Conversa cu o altă fată despre problemele existenţiale
specifice vârstei ultimilor ani de liceu
copile ce n-au început să se coacă   

Lumina gălbuie a segmentului nostru de tramvai
le evidenţia chipurile dulci ce se ascundeau ludic  
privind pe geam
jenate de ochii mei ce nu reuşeau nicicum
să ajungă unde și-ar fi dorit

Cu căştile pe urechi detaşat de ambianţa ordinară
a transportului în comun puteam visa că fetişcanele
vorbesc despre mine: că mi-au remarcat sprâncenele
stufoase barba nerasă şi – ca pachetul să fie complet
unghiile de la picioare ce ieşeau din sandalele verzi
cumpărate acum două veri

Staţiile rămâneau în urmă în timp ce limba metalică
de treij’ de tone înainta de-a lungul liniilor
ca o prelungire artificială a unui esofag imens
pe care nimeni nu l-a văzut dar cu toţii ştiu că există

Dar iată că printr-un gest crăiasa călătoriilor mele
şi-a tras omoplaţii înapoi a sărutat-o pe cea care urma
să coboare odată cu mine şi care acum îi zâmbea
cu toată dantura  
şi-a aranjat rochia şi-n picioare lângă uşile ce nu puteau
să-i refuze cererea de deschidere a sărit de pe trepte
direct pe plăcile de ciment unde – Surpriză!
nu o aştepta nimeni

Nu tu un cortegiu de admiratori nu tu un grup de prietene
nu tu băieţi cu oferta de a o duce acasă-n proţap
Nici măcar un pensionar toropit de caniculă
trezit de scrâşnetul amar al roţilor
care să-i amintească prin întrebarea banală:
Donşoară nu ştiţi cât e ceasul?
că nu-i bine ca omul să fie singur nici  
când traversează strada

Staţia era goală infestată de-ntuneric
aşa cum şi sufletul meu continuă să fie

Ajuns acasă cu înjurăturile între măsele
fiindcă la NonStop-ul din colţ n-au mai avut pâine
apăs pe butonul ciuntit din dreptul cabinei de lift
şi aştept – fute-i-ar sfinţii! – pe cei de la etajul zece

Vârâtul cheii în uşă declanşează depresia

Cine a zis că lumea e-o enormă puşcărie n-a minţit
Măcar la mine acasă nu sunt obligat să mă descalţ...
Îmi spun asta şi deja mă simt mai bine

Înjur din nou amintindu-mi că nici astăzi nu voi avea
apă caldă
Deschid televizorul îl închid după cinci minute
mă spăl pe picioare şi-mi tai unghiile
aruncându-le-n veceu
Trag apa peste resturile mele şi mă pun la somn

Undeva în lumea asta vastă cineva a făcut la fel 
Încă un analgezic înaintea orelor de coşmar  


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu