luni, 19 octombrie 2015

Poate niciodată


M-a sunat să-mi spună că mi-a pus ceva bani la poştă
cu ocazia zilei mele de naştere. Ea departe eu în ţară
Nu-mi trimisese de mai bine de 5 ani
Eram destul de mare şi atunci. Puteam să mă-ntreţin
şi nu mai era nevoie

Mi-am privit ceasul ca să fiu sigur că n-am întârziat
și am sunat la interfonul din stânga primei uşi de acces
către una dintre puţinele căi de scăpare
din viaţa monotonă a oricărui muncitor cu normă întreagă
cu ore suplimentare şi cu chiria la zi

Aflu că are 25 de ani şi că e de undeva de prin părţile
noastre. N-o întreb de ce practică meseria asta
Nu cred că mi-ar fi răspuns
Tatuajul de pe umărul ei drept a încercat să-mi spună
ceva

În timp ce execută lucrul pentru care a fost plătită
îi trag de pe faţă părul rar dar lung ce-mi acoperă buricul
Ar fi putut să arate de 18 dacă nu şi-ar fi tatuat
sprâncenele dacă ar fi mâncat ceva mai bine
dacă ar fi dormit mai mult şi dacă ar fi ieşit mai des
din apartament

În spatele ferestrelor de la etajul 9 calea ferată
se împletea cu un niciunde înţelenit până departe
în zări ce încet-încet urmau să se-ntunece
De mic mi-a fost frică de înălţime
Acum cu atât mai mult

Cobor cu acelaşi lift
tot singur

Am sunat-o şi i-am mulţumit pentru bani
„Da mi-am luat ceva frumos” şi toate cele de cuviinţă

Îmi verific pentru a doua oară portofelul
Mă uit din nou la ceas: şi jumătate
Poate că mai am timp să prind tramvaiul
de la făr’ un sfert


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu