duminică, 10 ianuarie 2016

[Nici nu ştiu de când...]


Nici nu știu de când nu am mai împărțit patul
cu o femeie în această junglă urbană
numită București

Ultima dată a fost prin anii ’90 și locuiam cu mama
într-o casă a unor rude prin alianță. Era toamnă
Casă răcoroasă tavane înalte un coridor în formă de L
și-o curte cimentată

Îmi amintesc că stăteam cu pătura trasă până peste gură
și așteptam ca aerul cald din burduful de coton
în care mă afundam să mă adoarmă cât mai repede
până ce n-o să-nceapă să-mi spună să nu mă mai foiesc
De când o știu adoarme greu. Unul dintre lucrurile
pe care le-am moștenit de la ea  

Acum când scriu aceste rânduri chinuit de sunetul
ritmic al ceasului de mână
conștientizez acest lucru dar încă nu-i dau dreptate

Era atât de rece în casa aceea
încât zilele în care am fost nevoit să fac baie
par să-mi fi dispărut aproape cu totul din memorie
Cu toate acestea nu pot uita ziua-n care am intrat
pentru prima oară în încăperea umedă  
Și strigătul mamei lovindu-mă din spate
fiindcă pe unul din capetele căzii pe o poliță curbată
se aflau două borcane de 10 litri
umplute cu o soluție pe bază de sodă caustică

Rubedenia noastră le folosea la spălatul rufelor
și la dereticatul băii
Pesemne că nu le văzuse cât timp îmi pregătise apa

Mâinile mamei scoțându-mă din vană...
Borcanele așezate lângă veceu în partea opusă căzii
în care nu-mi mai venea să intru...
Casa aceea în care nu aș mai fi vrut să rămân...
Orașul din care aș fi vrut să ies...

Încerc să ațipesc învelit cu o plapumă pe care
n-o mai simt că m-acoperă
O fostă colegă de liceu... și mi-e mult mai greu 
să adorm:
inocența acelor ani face oricând posibilă dragostea
protagoniștilor ce se băteau cu cretă
mințind-o apoi pe doamna dirigintă

Ceasul de mână e în camera alăturată
Bătăile inimii ei îmi neliniștesc bătăile inimii mele 

Îi mulțumesc în gând și mă pun să-mi număr rândurile

Cu fiece vers pe care l-am scris
mi-am cusut buzele
Nu voi putea rosti cuvintele
ce așteptau de-o viață:

Prea mult...         
iar timpul e ireversibil   

Bate-mi repede cuiele-n inimă
ca să dorm pentru totdeauna


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu