miercuri, 22 mai 2013

Portret la despărţire


În seara zilei cu umbrelă
Poposii lângă un soare
Se făcu că nu mă vede
Mie-mi lumina mai tare

Apoi sosi eclipsa


Aş vrea ca totul să fie un vis iar când ne vom trezi
tu să nu mai exişti eu să nu mai exist
Aş vrea să fie altfel și să nu ne mai îmbătăm
cu apa coclită a amintirilor
E aşa cum trebuie să fie: două pământuri urcate
prin forţa oarbă a destinului într-un puroi de floare
Oricât ai fi încercat n-ai fi putut să mă cunoşti
Ai fi trecut pe lângă mine asemeni unui puf
pe care nu l-aş fi lăsat să se lipească de ochiul meu
Insuportabilă ar fi fost relaţia noastră în doi
Absorbită de pupilă... culcuşită acolo...  

Credeai c-am să-ţi fiu gestaţia atâtor luni de insomnii
şi nelinişti? Crezi ce spui?!
Să te port ca pe-o comoară?... Te auzi?!
Nici nu-i de mirare că m-am gândit să te larghez 
de la înălţimea cerului şi să te las – pufoşenie volantă
să pluteşti cum îţi place ţie spre noua ta cucerire
masculină (oare-a-câta?)
şi să văd cum intri în sufletul lui – sărmanul
topindu-te ca un sugus printre dinţii umezi
ai unui câine

Nu te mai lăuda cu teorema lui Pitagora!  
Clipele sunt regretabilele roţi ale unei vieţii
descompuse-n târziu  
care au ajuns să-și deplângă spiţele rupte

Unu şi cu unu fac doi. Îmi e suficient

Lasă mâna jos! Unde te crezi?
Stai locului femeie!
Nu mai eşti clară ca apa de Borsec...
Ţi-a trecut vremea
Nu mai lucesc pe buzele tale scântei...

Îţi fac ciao-ciao cu mâna
Te las să porţi pe spinarea-ţi zveltă obezile
lunilor petrecute-mpreună. Mi-a ajuns cu pedalatul
în gol
Îmi spui că n-am cum să fiu sigur. Ba am  

Câteodată şi soarele se-ntunecă în plină zi
şi stă aşa câteva secunde...
Mă bucur că reţii ce trebuie
Şi nu n-am să-ţi mai trimit rândunici
care să-ţi cânte motăneşte la balcon 


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu