sâmbătă, 7 decembrie 2013

Singuri pe lume


Eşti ca o scápulă
Stai încovrigată în pat înfofolită-n plapumă
Caloriferele duduie. Ceaiul e-n aburi. Ciorapii flauşaţi
ţi se urcă pe glezne
E noapte. Afară-i frig. Ne-nţelegem prin semne

Ferestrele curg în spatele jaluzelelor de carton
şi pe ele proiectate ca din oblâncul renilor spaţiali
sosiţi ca să-ţi împlinească dorinţele
stau spânzurate imagini de acvarii răsturnate
cu peşti cu ierburi cu nisipuri fierte
cordoane de cauciuc cu bule de culoarea apei  
azvârlite toate ca pachetele cu medicamente
dintr-o Somalie îndulcită de câteva zâmbete ce nu cunosc
gustul pastei tale de dinţi  

Tu te uiţi la televizor îţi bei ceiuţul  
te scarpini în palmă şi te gândeşti că ai putea la fel de bine
să primeşti sau să-mparţi banii pe care îi visezi
copii ce nu-ţi vor aparţine
stând ghemuiţi între tine şi Brad Pitt
tu în aceeaşi lenjerie el cu o nouă barbă 

Te-ai sucit în bârlogeala plăpumioarei
şi mi-ai distras atenţia căzută pe-o pagină saramagogică
uitată în vechea bibliotecă a bunicii
A fost tipărită în anul naşterii tale a ungerii tale cu ulei
Când naşii te-au purtat în braţe... Erai mică pe-atunci
Taică-tu vâna raţe sălbatice iar mama soacră
păstra untura 

Mi-e somn. Citesc. Mă sprijin de calorifer
Terenurile de fotbal sunt sub zăpadă. Primăvara sportivă
doarme. La uşă bate-un ger ce crapă singur lemne
Vecinii să aştepte. Colindele-s pe CiDiu

De mult n-am mai fost singuri draga mea
Nici nu-mi amintesc de când
E timpul să nu pierdem timpul
cum ar zice unul dintre actorii tăi favoriți 


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu