marți, 11 martie 2014

În gară la un şpriţ privesc trenurile


În gară la un şpriţ privesc trenurile
Se duc se-ntorc
Fac opturi pe linii ce-şi întredeschid căile de sosire
şi de plecare
Oamenii le calcă îşi agaţă bagajele grele
în ciupercile şinelor peste care au păşit cu atenţie
alunecă uneori
înjură de dumnezei
se-ndrumă aşteaptă şi ei  
şi p-ormă se suie-n aceleaşi compartimente soioase
în care s-au suit cândva şi părinţii părinţilor lor

Câte-un cheferist cu obraji vineţi proaspăt rași
iese din când în când şi se proţăpeşte pe marginea
peronului privind aiurea
Revine după scurt timp deschide uşa şi dispare 
Şpriţul e amar şi sec
Lumea-i la fel

Donşoara de la bar cu şorţ alb pătat la capete
se uită lung la mine ca vinul roz la apa de sifon
Dar ce-am făcut? mă-ntreb
şi rotesc privirea

Paharul e abisul ce mă-mbie să-l strâng în palmă
Amicul de pahar din colţul tapisat al localului aţipise
şi nu putea să depună mărturie că barmaniţa
nu mă avea la inimă 

Își mișcă fruntea şi mâna de pe masă
când trenul urlă  
Paharul plonjă în gol şi se sparse în zeci de cioburi
reduse la tăcere de zgomotul locomotivei nemţeşti
Fabricată la Arad
Suspensii înalte şi roşii

Neagră la faţă neslăbindu-mă din priviri
mâncată de vărsat şi de ne’mpliniri
...asemenea unui manechin de vitrină
bun de pus la intrare
Cu ce-s eu de vină?

Din gura amicului meu
căscată
ieşi o adiere de iască prăjită în spirt albastru
de Mona
Exact ca ochii individului
închişi acum

Nu pot să nu mă-ngrijorez ştiind că a luat pe datorie
O să-l mai prindă pensia?
Poştaşul nu sună de două ori. Se-ncurcă cu soţiile
altora dar nu sună
El o ştie
Stă singur în colţul lui cu bărbia-n piept
Adormise şi n-o vedea pe femeia ce mă ţintuia
cu privirea
Moartea în schimb n-are greţuri
Îţi bate şi-n ferestre
la o adică

Chiar de e soare afară el nu se reflectă-n pahar
Ce folos?
Muşteriii se adună la turtă
Comandă băuturi
Mă-ntreabă dacă e liberă
Răspund afirmativ
Se aşază-ntr-un triunghi de pahare pline
Ciocnesc şi dau pe gât

Peste cinci minute un val mi-i mătură pe toţi
şi mi-i suie în trenul de Curtici
Cale liberă!!!
Miros de motorină. Rost de bani
Cineva a fost învins
Nu pricepe
Eu stau şi trag de-un şpriţ privind vagoanele azurii
ca cerul de deasupra lor

Se pune să-şi numere banii
Ce-ar fi să mă ridic uşor
şi să mă fac pierdut
pe lângă ele?


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu