luni, 30 noiembrie 2015

Lumea ar fi mai veselă


dacă toți ar citi lumea ar fi mai veselă
cel puțin în localitatea mea

vecinii s-ar aduna în fața blocului
în halate de baie cu cafeluțele-n mână
unii cu pipe alții cu trabucuri
ar rezuma cărțile citite cu o zi înainte
adăugând indicații categorice pentru cei care
nu le-au descoperit – eu spre exemplu

mi-ar face semn cu indexul pe obraz
că nu-i frumos... că nu se cade...
mi-ar trimite recomandări pe facebook
recenzate evident tot de ei
m-ar chema la cenaclul de sâmbătă al mahalalei
unde pe acorduri de bach chopin și rahmaninov
mi-ar da voie să-mi debitez textele. ulterior
mi-ar facilita publicarea lor scutindu-mă de
cheltuielile de întreținere   

taximetriștii vor saluta cu ziua bună maestre!
pe orice client cocoțat pe bancheta din spate
ce va rosti cuvintele potrivite
adică la bibliotecă vă rog!

la școala generală din cartier se va preda după
metoda lui dinu noica
modelul va fi preluat rând pe rând și de străini
excepție făcând ungurii  
în școlile cu garduri de sârmă ghimpată ridicate
în preajma clădirilor
directorii vor opri orele de peripatetism gastronomic
și cu microfonul în bot
vor citi – ca să se audă în boxele amplasate-n curte
și-n fiecare clasă – din șotronul lui cortázar
dar în românește motivându-i astfel
mai departe

polițiștii de proximitate de la circa 9 ar avea
strălucindu-le-n frunte
în loc de pupăza zgribulită de pe caschetele lor
de modă veche
unul dintre simbolurile des întâlnite în operele lui
g. i. gurdjieff
și anume trei iepuri în spirală ce aleargă
după olaltă  

consilierii primăriei vor propune guvernului
să introducă în ordinea de zi a planului
de pedagogizare a țării
crearea unui institut care să decerneze an de an
premiul internațional „mircea cărtărescu”
ca să avem și noi un nobel al nostru

sinucigașii care au dat-o-n bară vor deveni
adepții sectei caragialiștilor...
îndrăgostiții de pretutindeni își vor expedia din nou
scrisori de dragoste
poștașii o să sune de două ori la interfon
iar bisericile își vor face datoria cununându-i
cu volumele lui john galsworthy pe sfântul jertfelnic

prezbíterii vor începe și vor sfârși serviciul divin
cu rugăciunea domnească a lui jacques prévert
și corul fostelor prostituate convertite de henry miller
va intona imnul de stat al româniei
în limba rusă


când m-oi prăpădi distrus de inaniție
cu capul pe masă în încercarea de-a da gata
într-o lună comedia umană
o să fiu dus – purtat pe umerii unui grup de utiști
adulatori ai lui balzac – la cimitirul cultural
din apropierea aeroportului
coristele vor interpreta o ciuleandră de rămas-bun
fantoma lui adrian păunescu se va arăta
îndemnându-i pe cei prezenți să se iubească
pe morminte
iar jurnaliștii vor scrie că a fost o minciună
n-a murit unul ci doi: eu și cartea pe care
n-am apucat s-o termin

pe urmă cu toții își vor lua bilete de avion
spre amsterdam
și vor răsfoi la alegere pe durata zborului
curcubeul gravitației sau de viris illustribus   
la debarcare își vor aprinde un joint
glăsuind în șoaptă: mare domn!

vecinii își scriu deja memoriile
asociațiile de locatari vor avea cu ce să se delecteze

precis ar fi mai veselă
parc-o văd
parc-o văd...


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu