vineri, 29 ianuarie 2016

Tineri și simpli


Pe vremea aceea tu purtai ochelari
Eram încă la școală înainte de admiterea la liceu
Eu stăteam la bunici tu locuiai cu părinții
Nu ne trimiteam răvașe. Întâlnirile se aranjau
prin viu grai cu ajutorul colegilor de clasă

În centru pe marginea faianțată a grădinilor
cu ronduri monotone sau sprijinit de tarabele
ferecate cu lacăt ale vânzătorilor de ziare
te așteptam așa cum cei trei iezi așteptau frunzele-n
buze și laptele-n țâțe
Tu veneai și-mi spuneai că mai e până la felul doi
și căutai să găsești calea spre inima mea  
numai testosteron și adrenalină big beat

Acolo ne-am sărutat pentru prima dată
între două tarabe albastre ca-ntre două continente
beligerante de aceeași culoare
Așteptam să se-ntâmple ceva: toiagul lui Moise
să atingă stânca arsă din mijlocul deșertului
și să curgă apă
A curs mai mult de-atât dar n-a fost destul

Iarna a venit repede ca în orice poezie jalnică
și-n vacanța de Crăciun nu ne-am mai vorbit
Nu știu ce m-a făcut să pun telefonul în furcă
de fiecare dată când îți auzeam vocea
N-am știut nici atunci nu știu nici acum
Frica de a te iubi?
Frica de-a mă lăsa iubit?

Ce-i drept faptul nu m-a făcut să m-apuc de scris poezii
Nu m-a făcut să m-apuc de cântat. De citit nici nu se
punea problema. Dormeam între cărți dar niciodată
n-am fost curios să văd ce scrie-n ele
Cu ce mă puteau ele ajuta? Cu ce îmi puteau fi ele
de folos?
Durerea pe care mi-am provocat-o nu mă ardea
cum alții ar fi putut crede. Era apatică
la fel ca cercevelele de zăpadă

Singur în sufrageria bunicilor care dormeau
la acea oră târzie din noapte
pe sticla aburită de propria-mi respirație
îți scriam numele cu degetul. Același cu care învârtisem
discul telefonului ca să te-aud
Știam că te gândești la mine și că te-ntrebai dacă merită  
N-ai știut nici tu n-am știut nici eu

Indexul meu loial pe sticla străvezie a ferestrei
Urarea mea de bine adresată ție
Era de-ajuns pentr-un simplu tânăr viitor absolvent
de arte plastice

Și nici muzica nu mi-ar fi fost de vreun ajutor
Am știut-o și-atunci sunt sigur de asta ș-acum


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu