marți, 17 mai 2016

Sunt un om rău


nu las niciodată bacșiș
ador să mi se dea restul până la ultimul sfanț
îmi scot cu tact moneda de 50 de bani din căruciorul
pentru cumpărături și nu! nu ți-o dau de pomană

nu zâmbesc doar findcă dă bine
și nu sunt serios numai ca să par altfel
nu-mi verific din minut în minut telefonul
ci c-â-t-e-o-d-a-t-ă după ce-mi termin treaba:
la dispoziția oricui – nicicând
la dispoziția mea – întotdeauna
nu dorm cu el la cap. îl țin lângă picioare
și-nainte de culcare îl închid MEREU

aveți dreptate: sunt un om rău

nu-mi cunosc vecinii deși salut dintr-o politețe
formală pe fiecare
îi detest pe cei care depozitează flori pe scara blocului
și ca să-mi impun punctul de vedere
mai sparg câte-un ghiveci când cobor cu bicicleta

ce să zic? sunt un om rău

nu-s țin ușa deschisă când te văd că fugi și gâfâi
ca o locomotivă
dacă-s deja în lift apăs butonul 5 apoi butonul 6
și tot așa și tot așa... pân la 10 ca să fiu sigur
că noul ascensor cu reglaj electronic și memorie
digitală funcționează

nu zic nimic au zis-o alții: sunt un om rău

dacă îți plimbi potaia și nu-i strângi rahatul
de pe alee
îl vei găsi sub preș pe clanță și pe vizor

nu răspund la interfon. eu n-aștept pe nimeni
și-ți trântesc ușa-n nas dacă-n primele cinci secunde
nu aud: mă scuzați îmi pare rău sau mă iertați
de deranj
am mai zis-o: nu descui nici lu’ popa
cu iordanu’ nici celor de la enel

nu cred în allah
în metoda celor șapte pași a așa-zișilor creștini
defel
am studiat scripturile ș-am aflat: sunt un om rău

când intru-n bar comand în orice ocazie
o băutură cu pretenții
dacă voiam o bere mă duceam la market și-o topeam
stând pe bordură ginind cum parchează șmecherașii
pe locurile interzise
fiți convinși că nu veneam să vă admir mutrele
și să bem aceeași poșircă

așa că mergeți voi în pula calului
căscați laaaaarg ochii
și repetați după mine:

ȘI NOI SUNTEM CA TINE


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu