marți, 13 septembrie 2016

Pe scurt


În copilărie am avut parte de pocnitori și injectoare
Printr-a șaptea când profu de arte plastice ne mai
aducea câte-un boboc de fată ca să ne deschidă
apetitul pentru creație știam deja să sărut
În clasa a noua am explodat de câteva ori
Ultimii doi ani de liceu i-am făcut la sportiv
deci dușuri la comun după fiecare antrenament

Tot pe-atunci îi scrisesem o declarație de iubire
profesoarei abia ieșite de pe băncile facultății de limbi
M-a luat ea la refec întrerupând anunțarea notelor
dar i-au sticlit ochii când mi-a zis la absolvire
că am condei. Îmi dăduse 9 pe lucrarea de control

Înainte ca mama să plece din țară și să rămân singur
una dintre colegele ei de muncă mi-a repetat
de câteva ori acest lucru

Pe-urmă au urmat facultatea masteratul și serviciul
De la sate adunate și toate-n căutare de pulă
Când să-mi găsesc timp de-nsurat?
Când să mai scriu?...

Cred că treizeci de ani e o vârstă potrivită
pentru îndoielile despre viață

Ce să-i spun unui puștan de-a doișpea
după ce mă-ntreabă dacă i-am citit poeziile
calchiate după Alecsandri?
Are și el cum și noi am avut imunitatea scăzută
Microbul amoreic și păsărica ciufută au săpat adânc
în solul minții lui și nu-i de glumă

Îmi mușc limba: să continui îi zic
și-ncep să ticluiesc o scuză comună


P. S.   știind că de vină este o (altă) profă de limba
          și literatura română


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu