vineri, 16 septembrie 2016

12 Sfârșitul este aproape (continuare)


azi-noapte înainte de-a mă băga în pat am citit

patru capitole din evanghelia sfântului ioan

dimineață în secundele dulci premergătoare trezirii

visam că zbor cu avionul

 

prima zi la serviciu:

douăsprezece ore de stat smirnă cu prestanța unui avocat

mâinile pe lângă corp privirea-n față

vă pot ajuta?... vă pot oferi?... vă pot fi de folos?...

și alte moduri de a-i întâmpina pe posibilii și imposibilii clienți

laolaltă cu progeniturile lor

ce confundă culoarul dintre rafturi cu pista de karting

 

am învățat că N vine de la negru GR de la gri

unde și cum ar trebui aliniate produsele

ș. a. m. d.

m-am împrietenit cu mircea   paznicul prăvăliei

„decât să lucrez pe nouă milioane            ca voi

mai bine lenevesc pe opt” – nimic mai adevărat

„și vezi că ies la o țigară”

 

mă retrag în camera mea sincronă și-mi propun să memorez

câteva coduri

doi gitani. unul către celălalt ca și când n-ar fi pus

nici doi bani în căciula noastră: „stai pe loc hermano

c-aci miroase a china!”           și-au plecat imediat

 

din nou... nimic mai adevărat

 

văzusem scena undeva:

cum se îndepărtează amândoi în costume negre

cu pantaloni lungi da cam scurți de li se văd șosetele

le mai lipseau pălăriile

 

ni s-a adus la cunoștință ca la armată că ne-a fost livrat

un meil iar meilu ăsta i-ar fi zis șefei de tură

că superiorii noștri o să vină să ne spioneze

casiera a adăugat că dacă-s lați în umeri cu piept de oțel

înseamnă că-s ei. pot veni și-n șlapi...

așa că s-avem grijă!

 

patruzeci și nouă de pieptoși am numărat până la închidere

n-a venit nici dracul

 

la zece fără cinci ne-am schimbat

mircea ne-a inspectat gențile spre lauda regulamentului

de ordine interioară

eu i-am controlat superficial plasa de kaufland

am ieșit și s-a tras grilajul

 

m-am strecurat printre baloanele de apă & săpun ale unei

mame ce-i râdea în nas fetiței lăsate în urmă

cu tot cu vocea frenetică a tatălui

 

stația de tramvai

miasma patologică din drumul spre casă

 

eram să alunec pe colajul de flegme policrome ale unui

bețivan jigărit ce se aciuează cu ortacii săi

sub treptele pe care pășesc când vreau să intru în bloc

blocul nostru cu interfon spațiu de joacă și băncuțe

cu spetează

 

cât de neverosimil e acest „nostru”!

un cutremur ca-n filipine și vom rămâne și noi pe drumuri

 

cum de găsim atâta forță într-un cuvânt atât de modest

dar vinovat de toate

un cuvânt ce-n realitate nu ne aparține?

 

dau să-mi introduc cartela în fanta dispozitivului

de deschidere a ușii

trei dulăi maidanezi latră visceral spre-o cățea râioasă

ce dă târcoale pubelelor în must

vecinul de la doi iese-n viteză se beșește cu fermitate

adică nemțește

și trece pe lângă mine ca marfarul prin gara pașcani

instinctiv îl trimit înapoi în mă-sa

la colț se-ntâlnește cu o tipă înaltă. toată-n colanți

îl mai înjur încă o dată

 

nea gică boschetarul îi cere cu brațul întins o țigară

când ușa se închide iar zăvorul electric face clic

aud doar „fumeaz-o pe asta gicuță!”

 

și mi-l închipui cum își duce mâna

la prohab.


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu