luni, 19 septembrie 2016

Spre un vechi început


în vremurile în care aerul era lesne de respirat
un tânăr putea să intre ucenic la un maistru
și după patru-cinci ani își întreținea singur familia
era – cum se spunea pe-atunci
un flăcău cu ambiț

cunoștea o femeie o lăsa grea de câteva ori
ș-apoi își aștepta șfârșitul pe lavița din prispa casei  
era – și cei mai mulți așa ar fi spus
un bărbat în toată regula

acum
când clopotele bat de utrenie iar eu mă-ndrept
răcorind trotuarul spre calvar
mă gândesc că dacă i-aș fi răspuns cafegiului că merg
la slujbă ar fi fost ca și cum i-aș fi spus că mă duc la
înmormântarea mea

și nu e decât 7:30. soția și copiii dorm liniștiți
în paturile lor
lacrimile n-au ajutat pe nimeni
niciodată

mă uit în buzunar și-mi număr restul de la 50
nu-ndeajuns cât să-i mulțumească pe gropari
și pe cantor

mai mult n-am putut


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu