vineri, 17 februarie 2017

Jurnal de idei (theo)logice 2006-2009

1.

Ziceam Doamne Iisuse... și iuțeam ritmul. Când mă grăbesc la rugăciune e ca și când aș fugi de împărăția lui Dumnezeu. Dacă rugăciunea trebuie să fie o stare permanentă de conectare la dumnezeire, unde naiba alerg?

E de la sine înțeles că, de vreme ce zoresc dialogul cu divinul, intenționez să termin cât mai repede, că mă plictisesc, că nu-mi place, că mi-e foame, că în câteva minute o să înceapă meciul, iar io-s un fan înfocat al Diavolilor Roșii și n-am ținut niciodată cu îngerii lăptoși ai Realului.

Numai prin răbdare pot dobândi un soi de comprehensiune pe care risc s-o scap printre degete. Să nu calc pedala prea tare! Oricum, tot la Dumnezeu ajung.

Însă nici Hristos n-a călcat-o mai încet când s-a gândit că treizeci și trei de ani e vârsta potrivită pentru decolare. Cine l-ar fi putut opri să stea la o cioacă cu apostolii, să zicem vreo două mii și mai bine de ani? Că doar sinodul de la Niceea a hotărât că era și el dumnezeu adevărat. Prin urmare, de ce s-a dus glonț către lumea de sus și a lăsat în urma lui sunetul sec al unui foc de armă și un miros înțepător de praf de pușcă, pe care le simțim și azi când trântește popa o molitvă și cădește în exces?

Putea să mai zăbovească câteva secole. Nu crezi?


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu