duminică, 2 iulie 2017

Jurnal de idei (theo)logice 2006-2009

24.

Ceva ce mi s-a descoperit după ce m-am spovedit. Dintr-o carte a părintelui Sofronie... Se pare că am avut dreptate.

 

prima parte

 

Ca o parafrazare a Fericirilor, Hristos lasă să se-nțeleagă că ne vrea un fel râs cu plâns, pentru că ceea ce ne cere să facem (deși n-o spune lipindu-ne pistolul de tâmplă) este (presupunând că toți ne-am lovit de piatra aceasta) IMPOSIBIL. Ca și când tatonarea himericului devenit absurd, pe care logica noastră pământească nu poate să o digere, este unica modalitate prin care (cu sforțări, violențe sau tării – Matei 11, 12) putem să înhățăm împărăția cerurilor.

Ați auzit că s-a spus celor de demult: Ce folos are omul din toată truda lui, cu care se trudește sub soare? Eu însă vă spun: Cele ce sunt cu neputință la oameni sunt cu putință la Dumnezeu. Așadar, infezabilul este un alt nume pentru granița în spatele căreia vom începe să simțim viața cea adevărată, viața autentică a creștinilor, iar asta pentru că adevărul pe care-l vom cunoaște acolo ne va face liberi (Ioan 8, 32), deci lipsiți de constrângerile acelui (până nu demult) IREALIZABIL.

Ce poate să zică Adam, privind la indivizii pe care i-a purtat între coapse? Probabil ceva ce nu doar Dumnezeu știe. Dacă ne compătimește, și noi, la rândul nostru, îl compătimim și-i aprindem o lumânare, în speranța revelării chipului lui Dumnezeu din noi, în calitatea lui de iubire, de adevăr al Ființării Dumnezeiești – 1 Ioan 4, 8.

Și ca să fim siguri îi aprindem două.


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu