sâmbătă, 30 septembrie 2017

la bella italia. fragment (1)

             
carele nu va să lucreaze nici să mănînce
scrie la sânta scriptură
cuvântu-i cuvânt legea e lege
fie iarnă fie vară niciodată n-o să zică că n-au nevoie
de oameni
șantiere cu proiectanți italieni și meseriași români

la ora 7 eram acolo. singurul ce purta pantaloni scurți
și n-avea vestă reflectorizantă
mi s-a spus să merg în spate și să-l caut pe unul marcel
că el o să-mi zică ce-am de făcut

 ̶  de-aici pân-aici șase metri lungime un metru adâncime
lat cât lama hârlețului

și pâmântu-i pământ. poți să-l rogi tu cât vrei să se dea
la o parte...

pe la 12 am luat pauza aia de-o oră la care-n țară poți doar
să visezi
a trecut ca vântul. ne-am reapucat de treabă

soarele era un bolovan încins pe care cineva mi-l pusese-n
cârcă ca să-mi înlesnească tortura
lucram la bustul gol și aș fi vrut să mă dezbrac
și de pantaloni
40 de grade la umbră. transpirai din orice

bidonul cu apă frizzantă ce făcuse din gură-n gură
turul italiei până s-ajungă la mine mi-a amintit de șiștarul
lui ioan alexandru și de laptele prelins pe pieptu-i dezvelit
atunci când i s-a părut că băuse din soare

dacă aș fi împărtășit acest detaliu cu oricare
dintre amărăștenii ce se nevoiau cot la cot cu mine
mai mult ca sigur că mi-ar fi răspuns că tipul era gay
lapte să bea el iar soarele să i-l bage în pizdă lu mă-sa
c-aici se muncește și nu-i loc de prostii
privindu-mă cu ochii bărbatului care-și atinge doar nevasta
neluând în calcul că eram cu toții pe jumătate goi
cu sudoarea pe boașe... mai mult morți decât vii
și că respiram sub povara cameramanului ce se apropia
ca să ne ia prim-planul

jucam fără să știm într-un film pentru adulți
și ne dădeam silința să nu-l supărăm pe regizor:
părul creț de pe abdomenul băiatului ce înfigea și scotea
burghiul de 10
mustața freddiemercuryană și vocea groasă a șefului
de echipă către burtosul de lângă betonieră
 ̶  toarnă-l așa mânca-mi-ai pula ș-adu mai repede roaba aia
că se uită bulangiul ăsta la noi!




poate că-ntr-adevăr suntem destinați unui proces
de creație literară obligați din născare să notăm acel ceva
caracteristic nouă: jurnalul fluviu al existenței noastre
sau volumul de poezii cu care să debutăm în veșnicie

până și marcel e contaminat de idealul beletristic:
 ̶  auz bă andrei... păi dacă m-aș pune să scriu...
prin câte-am-trecut... ohoho!

și are dreptate: oricât le-am întoarce pe toate fețele
ne regăsim în cuvintele lui
doar că cei mai buni dintre noi nu știu să scrie
iar cei mai proști luându-se în serios narează
amintiri ce nu fac altceva decât să arate că an de an
am pierdut totul că șansa ni s-a dus

 ̶  așa că bagă-ți mințile-n cap și țin-te bine de hârlețul ăla
că el o să-ți pună pită pe masă nu USR-ul!

spre seară înainte de culcare am mai avut puterea
pentr-o porție mică de youtube
un reportaj cu și despre frații de peste prut
închid laptopul: „avem și noi probleme
viața-i prea scurtă pentru compătimiri”.



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu