sâmbătă, 8 februarie 2020

asceze involuntare. fragment (2)















azi-noapte s-a schimbat ora
ora 3 a devenit ora 4. e dimineață. o duminică superbă
de martie
tipa la care locuiesc – penticostală de profesie
e plecată la un maraton de plecăciuni în localitatea beiuș
aproximativ zece ore
o săptămână m-a bătut la cap ca să merg și eu:
DOMNUL o să ne vorbească îmi vor trece depresiile
poate o să-mi publice cineva cartea dup-aceea
poate o să-mi găsesc și eu de lucru...

dacă ar fi plecat mai devreme ar fi prins unșpe ore

pun rufele în mașina de spălat îmi iau papucii la frecat
cu peria
și pormă după o serie chinuită de flotări mă pun să fac duș
apă săpun și draperia trasă
un gând inadecvat la caracteristicile ofertei din manualul
de economia și organizarea turismului  
un altul indezirabil la pudibonderia iubitei mele
cu care-mi dorm de mai bine de-un an în paturi separate
nopțile și (câteodată) zilele

și apa-i așa de caldă și conceptul de eficiență economico-
socială e atât de bine definit

dar mă grăbesc să ajung în timp util la biserică
e o chestie pe care o fac de câțiva ani încoace
(deși de cele mai multe ori nu mă simt chemat)
capela spitalului clinic de urgență arad
buluc de șușoteli și tuse
astrologul începe să predice
gândurile mele frumoase să dispară

în scurt timp sunt pe drumul spre casă
deschid PC-ul internet Wi-Fi caut liturghii online
cu degetele pe tastatură un fel de hacker de suflete
găsesc una în direct de la bruxelles
o diferență ca de la cer la pământ
ca dintre bruxelles și arad
e bine totuși că ortodoxia a murit aici
ca să-nvieze pe alte meleaguri

pe la unu mă sună să-mi spună că îi e dor de mine
m-aș fi simțit mai bine dacă mi-ar fi spus că DOMNUL
a zis c-ar fi cazul să dormim în același pat
dar o farsă pe zi e de-ajuns
îmi fac cruce în fața monitorului. preotul din imagine
își recită ectenia
iar din vârful buzelor mele îi răspund
cu dă doamne!


(Foto © flickr.com, chrisfriel)


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu