vineri, 18 iunie 2021

Elena Simion - „Părul de pisică” (CDPL, 2021)


Elena Simion spune ce are de spus, fără ocolișuri. Poeziile ei sunt planul de luptă al unei insurgente implicate în eterna conflagrație a celor două lumi (interioară & exterioară), poezii pe care le împarte cu o naturalețe înspăimântătoare, ca pe niște cocktailuri Molotov, fiecărui participant lucid la Marele Război de Eliberare. Rar mi-a fost dat să citesc un volum de versuri care să-și mențină forța magnetică pe întreg parcursul lecturii.

Aș zice că Elena Simion e cea mai bărbată scriitoare autohtonă pe care am cunoscut-o. Însă din teama de-a-mi fi interpretate greșit vorbele și de-a mi-o lua pe cocoașă, zic doar atât: cei hipoacuzici și cu deficiențe de vedere n-au nicio șansă să se-nroleze în armata celor 300 de pisici conduse de autoare.

Citind acest volum am auzit, de undeva din fundal, un râs vitriolant, care a despicat norii și i-a permis bătrânului Soare să-și rânjească dinții. Aici nu e niciodată vară, ci un perpetuu ger al Bobotezei. Într-o cameră închiriată, cu capul în jos și picioarele pe pereți, autoarea își notează conștiincios impresiile cotidiene.

Balade umoristice compun mai toate pipițele. Elena Simion nu le poartă trena. Eventual, coșciugul.

 

„nu e normal să suferi

de o boală psihică

e ok să o crești acasă, dar nu o scoate în public

aș spune la fel despre copiii urâți

dar cât timp suntem ipocriți

ei nu există”


https://cdpl.ro/produs/parul-de-pisica-elena-simion/



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu