duminică, 26 mai 2013

De mai


Risipit din fluier cânt
Cânt un hit ce nu de mult
Mi-a rămas cu jig pe gât
După ce-am borât

Nimănui a fost să-i placă viersul ce-l aduc  
Şi chiar tu mi-ai zis să tac: Taci că nu ai look!

Mă uit des la sobă; plouă cu cenuşă...
Aerul sein mă strânge de guşă
Sper profilactiv să nu mă sting subit
Şi vieţii să-i pară că nici n-am venit


De pe la doişpe... cu zvelte caravele...
torpile din lemn dulce...
ape sărate pline cu scrumbii moarte
pe fund în descompunere
hrănind din pulpa lor franjurată
mamiferele acvatice
printre ancorele corăbiilor putrezinde
parâme pulverulente şi vele ierboase
care-n oricumul adâncimilor
n-au culoare nici miros
ci gust

Ca o măsură de precauţie pentru cei din casă
m-am exilat în ultima cameră

Stau aici plimbându-mi cu lesa nervilor optici
cei doi ochi mari şi goi  
Vezica îmi stă să explodeze vibrând de durere
cu fiece bob de ploaie ce-mi ciocăne pervazul 

Printre corăbiile arse apare o fată; poetul o iubeşte
Dar îi aruncă mai întâi suficiente pastile efervescente
de nepăsare 
Fătuca îşi ia zborul
Nimicul e tot nimic
Bye-bye fericire
Plictis

Deschid frigiderul: doar greaţa şi tristeţea unei duminici

Fecioarele ţipă bătrânele strâng
La finele poemului oare când mai ajung

Roţile maşinilor ce se pun în mişcare
desenează cărări de sânge

Telefonez unui prieten ca să mă revolt

În niciun caz nu acceptă  
Şi-a scos deja pantalonii scurţi
la plimbare


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu