luni, 3 iunie 2013

De vorbă cu Ploaia


De două săptămâni plouă încontinuu
Picurii ating pereţii            curg gârlă
Tencuielile...     cartierul e-o mocirlă
ce se-ascunde la adăpostul luminos al becurilor
aprinse pentru binele mental al conştientului colectiv
să sară peste săptămâni întregi de calendar
să vină prin iulie august.             Va fi timp pentru ea
ş-atunci

Abţine-te stihie de mai!         Sunt la limita nenuntită
a tolerenţei. Fir-ai tu să fii iar mâine să dispari
că mi-a ajuns până-n călcâie           sunetul tău
de fată bătrână agasantă şi falsă        plângând
la porţile Occidentului
pe ecranul laptopului meu    făcut la comandă

Te-am văzut. N-ai cum să negi. Eu ţi-am zis să pleci
şi să te-ntorci după o lună.               Nu m-ai ascultat
Şi-acum plângi stropindu-mă cu licori  

Ai intrat în mine ca pavilionul în bernă
Te-ai târât pe fața mea ca torţionarii cu pensii babane
pe la Tropice  

Nu mai rezist.    Beau calciu la plic.              Fac flotări
şi genuflexiuni. Câte cinci câte zece câte cincisprezece
şi mă repet:       Câte cinci câte zece câte cincisprezece
Pun sângele-n mişcare           autori de la sud de Mexic
cafele cu jamaică                   ceai cu lapte             orice
numai să nu fiu nevoit să-mi port iar
geaca de toamnă 

Vreau soare căldură să văd cum te bronzezi cu dungi
să-ţi usuci mucii cu föhnul Rowenta
să-ţi sece lacrimile
până ţi-oi spune că poţi să-ţi plângi de milă
ca înainte vreme

Dar acum du-te!


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu