duminică, 23 iunie 2013

Vizită


Astăzi el a venit în ultima cameră
a apartamentului bătut de soare prin jaluzele
irespirabil spațiu al unei întâlniri  
A intrat și a mâncat cu mine la aceeași masă
mirându-se că mai aveam câte ceva prin frigider
și că-l pot servi. Mi-a cerut pește. Eu nu lucram
la Cooperativa Piscicolă  
Dar asemenea exemplare nu mai văzusem
Nu cumva tu le-ai adus? făcându-mă să mă simt prost
cu păstrăvii preparați deja-n farfurie
Mi-a zis să aerisesc mai des findcă miroase a-ntuneric
M-am gândit să scot fereastra cu totul. El a zâmbit
Ce-o fi găsit amuzant? Poate nu-s destul de sărați?
poate frigul? poate mirosul?...
Dau să-i gust ei mișcau. Ei drăcie!
Știi cum e. Eu să am ce pune-n gură. Chiar te rog
Însă el și-a întors privirea spre geam
ca și când l-ar fi deranjat ceva. Te pomenești că vrea
să-nchid?
Mi-e frig a spus atunci. Cu atâta ardere în jur?  
Ce știi tu? a repetat de trei ori. Arșița asta te menține
într-o stare care mie nu-mi place
începând să-mi explice despre căldura cea dulce
care vine din interior
iar eu mă gândeam pe unde vor intra țevile de cupru
și unde vor fi montate caloriferele
că mor de cald și mai e pânla iarnă
Deschid iar frigiderul bag capul îmi revin
Ce interesant! Nu gesticulează când vorbește
Trebuie să chibzuiești ca mine
Și de câte facultăți am nevoie?
Lasă gluma! punându-mi diverse întrebări
Mă plictisisem și am încercat să-mi aduc aminte
cine l-a invitat
că poate a greșit etajul poate o căuta pe vecina de la șase
Tu mi-a răspuns. Eu mirat că-mi cunoaște gândurile
Apoi l-am întrebat când anume  
Când ai fost mic
Aha! Îmi amintesc. Când am fost mic și-am devenit mare
când mi-a fost frig și apa era rece...
Acum înțeleg încercând să-l trag de limbă
că dacă tot a venit să spună ce știe
El: Tu știi că nu vrei...
Eu: Sigur că nu
Corbului cel făr’ de gheare curcubeului de pe-o planetă
îndepărtată ca bețivul ce se jură că-i pentru ultima dată
așa și tu. Balta ta n-are pești pictorul a orbit
Degeaba strigi geaba scrii. Recunoaște!
Ți-e frică de moarte
Adesea ne vorbește cum vorbim cu prietenul
imaginar. El vrea totul din noi noi vrem totul din el  
Să nu ne mințim prietene
E ca-n poezia lui Gellu Naum:
cu picioarele ude și bascheții aveau găuri 
aidoma unui C. Popescu
privindu-l cu circumspecția securistului din mine
ochelari fumurii și pantofi de lac:
Spune bă! Scuipă tot! Cum ziceai?... Că nu vreau să mor?
Dar cine-mi vrea moartea mă banditule?  
Ia mai bine scrie tu pe coala asta albă
nume prenume vârstă și celelalte
percepând un oarecare miros când și-a scos mâinile
din buzunarele burții  
pocnind din degete. Atunci am văzut cum îi încolțesc
aripi pe spate crezând că poa’ să scape
dar eu prinzându-l de gât i-am oprit circulația
amețindu-l și i le-am tăiat cu foarfeca  
Apoi i-am dat să bea alcool de prune și l-am ascultat
toată seara. L-am lăsat să plece pe la zece
buimac și cu aripile-n plasă
fără bani de taxi sau de-ale gurii
știind că și de va supraviețui
EL – singurul meu prieten
va dori să dispară   


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu