miercuri, 28 august 2013

În fumuri


Ce dor m-aduce şi te duce
ce dor          bate-l-ar jalea
că-mi intră ochii în plămâni
şi mi se-ndoaie-n scăpătări spinarea
Îmi sare inima    prin pielea-n sânge
îmi cade-n letargie: o zbatere   două
şi la trei arbitrul ridică mâinile şi foarfecă aerul
lovind o muscă

Sala e-n aer         cu antrenori cu tot
cu căţel cu purcel
Coastele dezacordate se lasă fotografiate de zecile
de camere cu obiective lungi şi bliţoase
Genunchii mi-s pe podea lasă urme adânci  
şi pe astea le văd doar eu

Gleznele-s lângă călcâie                 departe oricum
Fese n-am. Iar bazinul                    e plin cu sânge
Urina mi s-a ridicat în creier.   Nu penisul!   Urina 
Gâtul mi-e frânt. S-a smerit forţat de-mprejurările
date şi luate de acelaşi nedestin în care am adormit
cu toţii                              după cum bine şi rău ştiţi
dar vă prefaceţi că n-aţi văzut              şi n-aţi auzit
Mergeţi la dracu’ şi-ntrebaţi-l cum vă cheamă
Pot spune cacofonisit                          că capul
mi-e încă pe umeri          deşi n-are cum să fie                
nu s-a separat   dar e pe punctul în care orice punct
contează în plus sau în minus

Unde vreau să ajung au ajuns studenţii trimişi să-nveţe
în orele lor de libertate...
Doar ei şi futaiurile din cămine
pot da mărturie        despre cele ce urmează
după tăvălelile din campus
şi despre unde vreau să ajung cu treaba asta
E ca-n balada Greierului Manole:
Ce cri-crea el ziua...                   o stri-strica ea noaptea
Ş-apoi cum să n-o-ngropi de vie în spatele faianţei
de la duşuri                                   țigară blestemată


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu