vineri, 22 noiembrie 2013

Mărturisire


Iar am băut
Am băut tot n-a rămas nimic
Dacă barmaniţa mi-a dat...
Am văzut-o cum mijea din ochi cum sorbea din gropiţe
cum mărul lui Adam i se plimba pe gât
ca o minge de ping-pong umplută cu gem de prune
Gomboţu’ lu’ tata de măr zic vino-ncoa’ să te fierb
în suflet să plâng pe sâmburii tăi de cărbune
să-mi scriu pe piept A L C O O L E M I E
ş-apoi să mă-ndulceşti cu o notă de plată
amânată pân’ la salar 

N-am prins nimic. Un singur caras a tras la amândoi 
Şi l-aş fi prins de n-ar fi sughiţat bătrânu’
enervându-şi diafragma c-o gură de rom autohton
prelins până la cotul ce-a alunecat pe genunchiul
operat antrenând o parte din corpul decrepit
la vale în mâzga de pe malul lacului ce-a răsunat   
ţipând cu toţii că niciunul nu ştia să-noate
Îmi amintesc. Asta a fost

Dar şi el e mare cusurgiu...

Apoi s-a arătat soarele ne-au văzut plutele
aşa că n-am putut să-i păcălim nicicum
Le-am dat noi şi mămăliguţă cu miere servită-n panere
şi balet de râme-n cârlige şi buchete de viermişori 
dar degeaba
Ei ne priveau din apă şi nici că se zoreau la agapă
Dădeau din botic în semn de nu ş-apoi ne arătau cozile
Să baţi cu bâta-n baltă nu alta. Să baţi cu bâta-n baltă
Doar băutura a fost de partea noastră
doar ea a ţinut cu noi

Ceața s-a risipit şi minţile noastre au sesizat
că nu mai aveam combustibil și ne-am decis să mergem
să prindem hoţu’; pentru că era clar:
cineva se furişase şi ne furase băutura în vreme ce noi
ne-om fi chinuit c-un somn mic şi tulbure
Bine măcar că nu ne-a furat şi undiţele celularele
sau Doamne fereşte! buletinele de identitate
căci chiar că am fi dat de dracu’
Ne-am fi întors acasă fără să ştim cine suntem...

Noroc cu tabelul nominal de lângă interfon
Altfel am fi fost ca doi boi c-o memorie vizuală
ascunsă bine sub coadă
Ne-am fi bălegat la fiecare etaj am fi sunat la vecini
ca să cheme vidanjera
și am fi tulit-o-n sus pe scări deşi locuim la parter

Tu ştii asta şi nu mai e nevoie să-ţi spun
Nu-mi pare rău c-am băut; vorba aceea:
Barul ca barul dar peştele de la coadă se curăță
că de primeam banii de salariu mai repede
Of!...
acum eram la fel de treaz


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu