miercuri, 10 februarie 2016

I se putea întâmpla oricui


I se putea întâmpla oricui
oriunde oricând

În timp ce-mi căuta în priviri
un răspuns fulgerător a trecut prin ea
a depăşit-o şi-a abandonat-o
un urlet de motor 
mii de cai putere într-o mănăstire dominicană
biserica goală
înaltă
un defect de auz inevitabil cu vârsta
cel mult o încercare nereuşită de abatere morală
un păcat pe care l-am fi trecut cu vederea
aşa cum am învăţat că se procedează-ntr-un oraş
dacă vrem să trăim mult şi bine

Aici obişnuiam să venim de câteva ori pe an
un loc pe care oricine ar fi putut să-l găsească
mai devreme sau mai târziu

Ținându-ne de mână încătuşaţi cu preconizări de logodnă
stăteam tolăniți pe spate în iarba de-o coasă
ce îmblânzea natural asperităţile solului

Vorbeam ne făceam planuri
angrenaje dispensabile din alcătuirea inversă
a unui spectacol de amatori
ce se joacă mai departe şi fără noi
cu casa închisă

Și când o asiguram că o să fie bine
un aparteu rostit din obişnuinţi
am văzut cum groapa se cască şi ea se afundă
privind spre cer
în gesturi mute de-mpăciuire
tot mai adânc tot mai adânc

Am văzut prin propriii săi ochi
primele muşuroaie de ţărână ce i se spărseseră de frunte
şi apoi ca dintr-un contraplonjeu de sub glie
privirea ei m-a urmărit până ce şi zvonul unui posibil
himeneu
a fost îngropat odată cu ea
în surdina septică a pământului
şi s-a stins

Instinctiv am strâns din mână vrând să o prind
dar era prea târziu
filmul se rupse
o pierdusem

Acum narez pe acelaşi monolog
c-o să fie bine c-o să fie bine...
nostalgic după un imn nupţial
în căutare de compozitor

Sărut crucea de lemn înfiptă adânc în pământ
ca o seringă cu noradrenalină într-o inimă inertă
deschid ochii şi plec fredonând
adio iubire
pe curând


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu