marți, 1 martie 2016

Iubita mea feministă


Iubita mea face baie stă-n cada albă de spumă
şi când o sun s-o aud nu se-ndură să-mi spună
în şopotul stropilor de venin ce îi curg printre deşte
c-a citit-o pe S. de Beauvoir şi că nu mă iubeşte
A recitit de curând Le Deuxième Sexe
şi-a găsit de cuviinţă să mă lase perplex
Că şi-a exersat franceza cu o La Force de lâge
şi că nu se mai vrea parte din al nostru menaj
Şi-o aud cum îşi dulce palma căuş sus pe munte la gât
şi apoi şiroieşte-nspre văi amintiri întrucât
tot în cadă mi s-a dat s-o descopăr nubil
doi plămâni două aripi şi-un cord de trotil
Toate gătejele de nervi când i-am pus limba pe sân
aprinzându-se în pieptul meu din lemn de cruşân
întru care un prunc de ovreu pus slobod pe ape
a ajuns de la sânii fiicei lui Dumnezeu să bea lapte

Însă nu mi-ai dat fato buza-ţi caldă şi dulce
şi nici umărul fraged încrustat cu veruce
De aceea am ieşit anxios şi-am deschis frigiderul
începând sibilinic să-ţi miros adulterul
Cu linguriţa de-argint în mână ca un destoinic chelar
stolnicind proaspăta felie dintr-un tort Forêt Noire
Atunci – ţin minte – te-ai apropiat cu paşi moi pisicoşi
şi m-ai ţintuit melodramatic cu ochii tăi apătoşi
lăsându-ţi fesa plină pe al meu stâng genunchi
şi braţele din coate să-mi atârne de trunchi

Da aud cum îţi înfăşori cârlionţul pe deget
juruindu-te graseiat că nu-i vorba de-un fals preget
Zici c-a fost scris în ceaşca de şvarţ ca tu să mă-nşeli
cu Denzel detectivul de să tot fie... acum trei seri
ce-i spunea instruindu-l unui Hawke Ethan Green
că-n police e ca-n stradă unii mor alţii vin
Şi c-un Justin Sean Penn de acum o noapte
ce-a ucis doi bărbaţi şi trei beri ca la carte

Iar acuma vrei tihnă? Vrei linişti? Ecarturi?
Ai uitat cum dormeam încâlciţi în cearşafuri
cum citeam la veioză din The Sound and the Fury
ş-apoi beam în cinstea prozei două guri de Daiquiri
Ai uitat fufalito de Vivir para contarla
şi de jucăria roz pe care căţeluşa Carla
ţi-o lepăda hămăind la picioare
ca să i-o-arunci cât poţi tu de tare...

Ah medino zibelino uite cum mă ia cu draci!
Nu mai ştiu cine eşti unde umbli şi ce faci
Sau către cine dacă-mi permiţi o-ntrebare
îţi vei boţi iar buzele-ţi roşii şucare
în efluvii de pânzeturi murdare
din budoare-n budoare purtată
brunetă putoare?

Păzeşte-mă de spleenul de a te vedea cu altul
şi roagă-te smintito să nu mă-mpingă păcatul
să aprind optimist doi lujeri galbeni de ceară
pe Caietele lui Cioran şi gagiul să moară

Mai bine te uscă te-mbracă te suie-n tramvai şi hai!
Fix ca-n vremurile lui joben cu etaj şi tras de cai
Când cobori ia o pâine şi-un suc de cinci roni
Urci la şase cu liftul şi suni de trei ori
Eu te-aştept minodoră deja am pus de-un café
că-i mai bine la mine decât în al tău Tout compte fait


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu