vineri, 15 aprilie 2016

La un ceai


Cu un ceai la ibric şi jumătate de jimblă
poţi face multe mai ales când ochiul mare
al plitei de napalm în floare
îmi aminteşte de soarele curelor balneare   
ţinute la piept sub straturi de piele
în zilele acelui Olăneşti de vară cu izvoarele sale
Cristal Imperial şi Miraj
când până la apus el îţi deruta privirea
făcând din ea o pânză de traforaj ce decupa inimioare
şi steluţe din fagii ulmii carpenii
şi plopii tremurători de frică pe lângă care adesea
am trecut la ocazie ca ajungând la Sâmbăta de Sus
printre elzevirele şterse din biblioteca ce pipăia grinda
să-l întâlneşti pe Domnul Iisus
despre care ziceau gurile de scurgere ale rigolelor
inexistente din curte vechea clopotniţă şi taica Pafnutie
că ar fi plecat în Capitală pedestru 
al tinerei generaţii exemplar taxiarh
ca să-l ia la beştelit pe bătrâiorul patriarh
triplu medaliat cu argint la aruncarea sfeştocului
şi a trafaletului
că prea o-ntârzie cu catedrala noastră şi-o ţine
langa-balanga în jurăminte şi-n oraţii

Poţi să dospeşti în mintea-ţi burduşită cu interspaţii
ample pomelnice ca pe nişte pui de găină
hrăniţi cu furaje vitaminizate iradiaţi imunizaţi
prin antibiotice & injectaţi cu hormoni de creştere
şi frecaţi pe gheruţe cu o pastă specială de glutamat
monosodic şi arsen
păşind greoi piuind câte-un glosem
la fiecare pas pe care-l vor face în chinuri de rumeguş

Poţi să-ţi aduci aminte de el mar iubita mea de pluş
de nisipul fierbinte ce ne irita întredegetele
de corturile ridicate în rezervaţia din Vamă
unde schimbaserăm între noi
conserve de fasole bidoane cu apă  
şi reminiscenţe sărate ale unei cozi cameleonice
de Colgate sau Maxam

Deşi eu aş fi vrut să o-ntindem la Sovata
şi în lacul semiopac cu alge moarte şi miros
de hexaclorciclohexan spălat de-o buroaică
să mă las împachetat cu nămol de o tânără unguroaică
pe nume Anci sau Réka
să mă-nvelească ca pe-o clătită cu ciocolată
ş-apoi să-mi şoptească că i se spune Rebeca
şi c-o strigă Rebi că o admiră toţi efebii cu bancnote
de-o sută
că-i tânără dar abătută şi n-are cine să o distreze
Jaj Istenem Jézus!... în Antilele Olandeze

Poţi spune multe plecând de la juma de pită şi-un ceai
la ibric
poţi scrie că totu-i nimic şi nimic sunt toate
că lumea e privită de sus aşa cum Mik. Kopernik
nu privise cu ochi buni teoria lui Ptolemeu
şi cuticulele unghiilor sale inflamate de la mâna
cu care lucrase
ca noi (adică tu eu feministele tale cu tocuri...  
halberofilii mei cu burdihane...)
să dormim liniştiţi

Curios cum toate converg la finele retrospecţiunii
spre punctul meu de plecare înspre locul pe care i
l-am recomandat după ce am ascultat-o
şi am constatat că i se şubrezise vocea
şi că nu-şi mai găsea sorţii de izbândă

Fă-ţi unul negru adaugă puţină lămâie amestecă bine
O să-ţi treacă

(Keep calm priveşte-l cum se deschide
şi pune cuţitu-n teacă)


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu