miercuri, 20 aprilie 2016

Stare febrilă după Olimpiada de Limba şi Literatura Română


Târşâindu-mi picioarele grele şi gentuţa cu foi albe
penar cu două stilouri radieră şi creion
o sticlă cu ceai de mentă şi ce mai rămăsese
din amintirea olimpiadei de română
mă îndreptam spre staţia Mioriţa. Eram gripat copt
răcit până-n plăsele iar taximetristul zbârcit la faţă
un burduf comprimat de acordeon cu sprâncene lipite
trăgând cu poftă dintr-o ţigară puturoasă
nici nu voise să se târguiască cu mine:
─ Tre’ să mai pui încă pe-atât îmi spuse. Nu-i de-ajuns

Gârbovit sub povara unei recidive am aşteptat autobuzul
Numărul nu mai conta. Important era că mă descurcasem
cât de cât la analiza literară
în ciuda împunsăturilor mucoasei sinuzale
a impotenţei mele de concentrare şi a durerilor musculare
din tot corpul ce nu se absorbeau cum aş fi vrut
în scaunul de lemn
cocoţat pe una dintre roţile negre de atâta praf şi lichid
de frână ale marelui consumator de motorină
privind pe geamul de nisip al imaginaţiei mele
şi din când în când la taxatoarea grasă cu păr scurt
ce întruna spărgea seminţe între fălcile-i de menghină
rujate din abundenţă cu un roşu aprins
rutier

Acasă am fost luat la rost de vocea prăpăstioasă a mamei
şi pus în pat înfăşurat într-un cearşaf polar
cu două piramidoane două aspirine şi-o zeamă de ierburi
la bord  
De şoc îmi zise vocea şi închise uşa

Am dormit în jur de o oră

M-am trezit lângă mine c-o fată. Fiica unui anume domn 
Caşcaval  un tip cu o funcţie bună
Nu-mi amintesc prenumele. Cine ar mai fi putut?
În starea aceea...
Ştiu doar că mama o medita la engleză

Măslinie slăbuţă mirosind a săpun a stat atât de mult
ascultându-mi glumele opărite încât la un moment dat
mi-am dorit să plece. Avea chef de vorbă:
Se apucă să-mi povestească de-a fir a păr ce făcuse
la şcoală ea şi colega ei de bancă. Ceva legat de profu’
de geogra. Cine mai ţine minte?
Eu căutam s-o distrez. Îi mai aruncam câte-o dumă:
─ Domnişoară Caşcaval vezi că te papă şoricelul!
Ea:
─ Stai liniştit că are grijă pisicuţa ca nu cumva
şi pe undeva şi tra-la-la-la-la

Până la urmă mi-a trecut şi n-am mai vrut să plece
Dar amurgise şi deci era momentul
S-a apropiat de mine m-a privit
S-a aplecat şi m-a sărutat pe obraz dându-mi a-nţelege
că nu se teme
Cred şi eu. Că doar cine era imobilizat la pat
sub năluca medicamentelor şi a arşiţei trupeşti
gogoaşă cerată a unui lepidopter studios
cu prima sa aripă gimnazială-n formare?

Mai cruce îi mai rămânea să-şi facă frecându-şi
guşa largă a pulovărului de bărbia mea caldă
după ce cu boticul ei rece de pe mutra-mi sobră
ca de icoană îmi înţepase broboana
Şi mă salută de plecare
Goodbye şi ţie felină cu mustăţi de lapte
şucare
pe numele tău
posibil
Ioana


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu