miercuri, 24 august 2016

7 Sfârșitul este aproape (continuare)


binențeles că mă-nșel

din jurnalul pe care l-am ținut cât timp am locuit în italia

reiese că el a fost mereu în preajmă

 

 

 

 

o casă de prin câmpurile mănoase ale italiei nord-estice

regiunea veneto

la etaj mama proprietarului. căruntă semiparalizată

își târșâie tălpile proptită într-un suport metalic

cu brațe

rareori în umerii lăsați ai badantei

 

cum e tare de-o ureche televiziunea italiană ia amploare

când se dezlănțuie gerry scotti și dă câte-o dumă

afară ceața s-a disipat. dimineață își va face din nou

apariția

de la atâta umiditate mi-a lăcrimat caietul cu notițe

e singurul mod în care pot scrie pe trei pagini deodată

 

macaronarii tușesc și se tem să circule pe jos

castane coapte și-un fel de pescăruși

duhoarea de pește de la periferia comunei pianiga

nu suntem decât în mijlocul bărăganului la 500 de metri

depărtare de cea mai apropiată șosea

doar noi caii vacile și caprele contadinilor cu vile

și mașini de teren

 

dac-aș reuși să mă întrețin dintr-o activitate

care să nu mă vlăguiască permanent

din banii pe care i-aș câștiga (de-i voi primi)

mi-aș cumpăra un laptop la mâna a doua...

primul meu computer

 

am 28 de ani

 

 

 

 

ceea ce scriu sunt visele pe care le-am avut

efortul de-a le descrie

 

 

 

 

la săpat de șanțuri în jurul unei case în construcție

moloz ciment pulbere de var și pe-alocuri cărămizi

fisurate urechelnițe furnici. un picamăr

și două mănuși cauciucate

 

la ora 12:00 ne-am luat o binemeritată pauză

și toată italia ne-a urmat exemplul

asta până la 13:00 – 13:30

 

o conservă cu 80 de grame de pești sufocați

într-o supă dubioasă cu lămâie

jumătate de franzelă și biscuiți rotunzi cu cremă de cacao

 

salahorii și-au uitat limba maternă

ăștia și când se insultă o fac în limba statului în care

își duc veacul

fiecare un actor într-un grande fratello al tribului său

scandalagii de sămânță alterată ce se prostituează

ca să fie în rând cu înalta pulime

androizi ce lucrează de la 7 la 7 pentru a-și achiziționa

un audi cu care să meargă ogni domenica la un grătar

și-ntrucât e în drum   niște moretti la doză

cât să-și burdușească portbagajul

 

idealuri dificil de atins spre care aspiră salivând febril

cei rămași a casa – patria celor cu slănină și parizer

pe masă

ce-și prăjesc micii prin balcoane de bloc

 

partea captivantă a zilei:

 

printre cutiile neclintite de gresie și faianță

furișându-ne

ne-am urinat într-o țeavă portocalie

cu diametrul de 200 mm...          șanfrenată

pe care ulterior am udat-o cu furtunul


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu