sâmbătă, 27 august 2016

8 Sfârșitul este aproape (continuare)

 

 

mă pregătesc sufletește pentru ziua de mâine

cel de lângă mine sforăie și pare că-și râde

în sinea lui ostenită știind că nu am ce-i face

tușesc se oprește           recidivează

cred că freud ar fi putut da un verdict

judecând după maniera în care horcăie

cel mai probabil e că unui subconștient de genul

n-are de ce să nu i se rupă de elemente derizorii pe care

le are în subordine

 

după trei pahare de grappa problema se tranșează altfel

 

 

 

 

îl citesc pe pavese în italiană și

întins pe șezlongul de lemn din spatele casei

privesc spre orizontul azur al zilei de mâine

ce mi-a rămas în minte sunt reflecțiile lui cu privire

la sinucidere dacă nu cumva le-oi fi încurcat cu cele

ale lui p. p. pasolini

 

 

 

 

de ce sinuciderea?     simplu

cineva este ahtiat după mere însă nu poate să le aibă

lipsa acelor obiecte declanșează o serie de stimulenți

prielnici sinuciderii

privat de motivația pentru a trăi – de vreme ce nu poate

să se înfrupte nici măcar dintr-un măr – se simte îndreptățit

să-și facă singur seama

pentru el fiertura de mere nu e soluția

și nu ne referim la atașamentul pervertit față de chestiunile

mundane și implicit la plăcerile rezultate în urma

întrebuințării lor

ci pur și simplu la a conștientiza că viața lui

de-acum încolo

nu va cunoaște fericirea. va fi un chin și deci

un NONSENS

 

filosofia buddhistă tatonează această temă:

totul este suferință   bárem aici pe pământ

surmontând omniprezenta durere

vom avea parte de un GOL – apofaticul gol ce ne-a cadorisit

veșnica suferință

așadar străduiește-te să te desprinzi și acceptă pustiul

în care vei plonja mai târziu

durerea face imposibilă întrezărirea unei emancipări feerice

jubilarea de dincolo va fi vidul absolut dupre al cărui chip

a fost creat vidul nostru

 

 

 

 

văd prin oameni cum vede dumnezeu prin timp

și mă-nspăimânt de ceea ce văd

o amoralitate vârtoasă un nesaț irezistibil pentru ipocrizii

fleacuri și psihoze  

 

sunt pe de-o parte morți pe de alta vii

își durează existența pe exerciții de mestecare și deglutiție

ca să-și picteze un nume

pentru că omul a fost făcut pentru sâmbătă nu invers

îi simt. fierb pe dinăuntru

unii ar vrea să-mi spună verde-n ochi dar hopa

că nu-s persoana potrivită...

                                          locul potrivit...

                                                               timpul...

eu văd prin ei cum vede providența prin timp

și mă tulbur

 

își comandă o șaormă și înaintează cu un țenti

în pământ

puțini sunt cei cu care pot dialoga chit că la mai mult

de-un ce faci și-o hai pa

nu pot să m-aștept de la ei

în consecință mă invit singur la televizor

adio ataraxie  

 

 

 

 

e uluitor cât pot unii stranièri să muncească

langoarea mă ia de mână în timp ce-i scanez

unica scăpare e cititul

 

unu. voi citi și voi fi viu?

doi. o viață fără rest sau fuga din fața condiționării?

 

mă salvează max weber:

„ideea de «obligație profesională» bântuie prin viața noastră

ca o fantomă a unor conținuturi de credințe religioase”

 

de aceea românii sunt un popor evlavios

iar eu fugind de târnăcop și de lopată sunt un artist

 

notez cu stiloul ca să-mi îndrept scrisul

îmi prepar sandviciurile pentru a doua zi

apoi îmi scutur ghetele de noroi

mario giuliacci ne anunță că mâine vremea va fi

predominant însorită

colegul de baracă începe să respire greu

nasol e că o să adoarmă pe spate

 

dacă iisus o fi sforăit cândva (că de plâns a plâns)

ar fi îndrăznit vreunul dintre apostoli să-l scoată afară?

 

și câți își vor da seama că cele 24 de rânduri despre

sinucidere nu sunt scrise de pavese

și nici de pasolini?


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu