joi, 5 octombrie 2017

la bella italia. fragment (3)













o plimbare de juma de zi prin galeriile mușuroiului
podul desculților puntea suspinelor palatul dogilor
cimitirul plutitor...
canaluri puturoase împânzesc plaurul de cărămidă
și marmură

gondolieri cu tricouri dungate și pălării de paie 
își strigă de zor marafetul 
îl întreb pe unul cât costă
de banii ăștia îmi cumpăr mâncare pe-o săptămână

mirosul algelor în putrefacție
cerul cețos filtrând razele de soare
țipetele bulimice ale pescărușilor
țiganii de la intrarea-n bazílică
mâna lor întinsă
toate vorbesc despre cât de reală și neiertătoare
este viața
mai puțin fotografiile din viermănoasa veneție




doi îndrăgostiți din UK se pozează lâng-o atracție turistică
mă ofer să le fac una împreună dacă binevoiesc
să-mi înmâneze nikonul lor
e posibil ca gestul meu să fi fost cu subînțeles
astenia peregrinilor hoții de pretutindeni engleza mea stâlcită
tipul ezită iar după trei secunde îmi așază-n palmă aparatul

zâmbetele lor sunt reci obrajii rigizi
în spatele protagoniștilor clădirile cu ciubuce tac
din față orchestra anunță o scenă fatidică
tensiunea crește sufleorul stă cuminte-n cușcă
clanț! clanț! le returnez obiectul
și lumea revine la normal


(Foto © dailymail.co.uk)


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu