joi, 2 august 2018

(8) Jurnal de Recepție. Crima perfectă

Dimineață, de vreme ce oltenii din 120 se cărăbăniseră înainte de schimbarea turei, iar camerista spune frecvent că dacă adună rahatul după patru, poa să-l adune și după cinci, m-am teleportat, cu lentoarea unui ursuleț Koala îndopat cu frunze de eucalipt, pân-am dat cu bărbia în tocul ultimei uși de la etajul doi. Nimerisem ținta. Am împuns-o ca un berbec, am trecut prin fața unei oglinzi în care am văzut ceea ce văzusem la Revelion, și – de-a bușilea, iar apoi în cur, pe gresia cabinei de duș – am bâjbâit molatic după robinetul de apă rece. Când m-am dezmeticit eram în costumul lui Adam, tolănit pe mochetă, cu tulumba sculată. Știind că dintr-o clipă-n alta putea s-apară tanti Carmen, cu mopurile șiroind de zoaie, m-am acoperit imediat cu ce găsii la îndemână. Sau poate nu: știam că lua anticoncepționale, însă prudența inocentului adolescent n-are a face cu erotismul unui drac de muiere. Și de vină erau porumbeii neobrăzați de pe pervaz, ce se scărmănau între ei, ciufulindu-și penele ca-n bătaia cu perne la care visam din liceu, în care am pistonat oniric pe șoldul durduliu al fostei mele profesoare de franceză, pân-am văzut cât e ceasul și am simțit un iz pregnant de levănțică. Era de la pastilele mov pe care camerista le strecura în rezervorul aspiratorului cu aburi. M-am îmbrăcat ca la armată și am zbughit-o pe treptele spiralate, asemeni unui melc turbat în cochilia sa – Halal peisaj donjuanesc!
Am suportat cu stoicism terapiile de recuperare: două cafele, o carafă de limonadă cu infuzie de ghimbir și cotoare de mentă din care explodaseră mici rădăcini, precum și câteva firimituri de telemea și șuncă presată, pe care lacheul de serviciu mi le făcuse pachet și mi le plasă strategic în buzunarul din interiorul sacoului. Chiar dacă șefele nu-și arătaseră mutrele, zgârcenia lor era omniprezentă: „Economie, deținuților! Economie!”, interzicându-ne să ne atingem de bucatele rămase de la micul dejun, din eternele lor pricini casnice, gen rațe, porci, gâște, adică fii, bunici și nepoți, purtând ranchiune cât se poate de explicite oricărui angajat, dacă acesta s-ar fi încumetat – „Vi se pare că vorbim la pereți?” – să treacă peste cuvântul lor. Iar dacă reușea, în cel mult o lună, era concediat. Așa că trebuia să fiu vigilent.
Le-am mâncat pe drum, în tramvaiul burdușit cu elevi tatuați și pensionari curioși, ce se hurduca la fiecare îmbinare a șinelor. În tot timpul cât a durat întoarcerea spre casă, am cumpănit la cele petrecute azi-noapte. Dar în afară de oareșicare flashuri derizorii și-o brumă de reproduceri fluctuante ale unor spaime și premoniții ancestrale, n-am obținut mare brânză din reminiscențele mnezice ale unui recepționer mahmur. Totuși nu orbisem și izbutii să disting, din furnicarul atelierelor de confecții și al birturilor fanate ce împânzeau bulevardul, siluetele cocârjate ale unor zombi, abătuți și abulici, cu obrajii scorojiți, cu orbitele oculare – antene parabolice defecte – vidate de conținut, ce se speteau să-și rotunjească norma de producție și pe cea de consum, indiferenți la incantațiile plicticoase țâșnite prin cupolele în solzi arămii ale Catedralei Sfintei Treimi, pe lângă care, în scârțâitul macazului, am cotit-o spre periferie. Doar că, -n pofida teologhisirii lor, formulele magice ale sacerdoților în loc să decoleze spre cer, se rostogoleau, vălătuci de sârmă ghimpată pe gardurile lagărului de concentrare al SuperStiției, de-a lungul turlelor împestrițate cu portrete de eroi și ferestruici înguste, peste bieții muritori de rând, care – actori profesioniști sau cabotini, conștiincioși sau simpli circari, onești până-n pânzele albe sau corupți până-n măduvă, cu pomelnicele-n desagă, dar duhnind a ocări, tandri sau brutali, toleranți sau cu antipatii solide – sperau c-o să li se amâne procesul, bárem până la Crăciun. GHINION.
Eu, unul, supraviețuisem și mă admiram pentru asta, deși infirmitățile cârtitoare ale asteniei nu erau deloc lesne de convertit, pretinzând, din partea mea, încă o gustare și un nou pui de somn. Și, ca să nu irosesc minute prețioase, de cum m-am descălțat, m-am apucat de treabă: haleală, un pic de teveu, iar apoi am mânat, cufundat în textura luxuriantă a viselor, porcii la jir: și iată-mă sărind de la mii de metri altitudine, delectându-mă cu adrenalina plonjării în gol până la limita maximă, prevăzută în dosarul cu documente ce-mi zbură printre degete, la care mai puteam deschide parașuta, „Agentul secret Aptér, la ordinele dumneavoastră. Scuze.  Barza către Cuib... Comunică!”, „Anihilează bazele inamice!”, „Recepționat”, rulând în derivă spre locuința unui camarad de arme ce-mi întinsese o capcană, și anume îmi demontă piciorul drept, deșurubându-l din rotulă, în consecință, pribeag pe străzi... boschetarii aciuați prin preajma sediului PNȚCD îmi șterpelesc pătura și salteaua, după care – la unison, ca-ntr-un cor de băieței în seara gregoriană de Ajun – se fac că plouă, spre disperarea răbdării subconștiente năpădite de intențiile suicidare ce, ca un șarpe prin iarbă foșnind, mi-au împărtășit telepatic cheia descifrării acestui obsedant tablou abisal – Mamițica îmi făcuse farmece.
Coropișnița nu iartă, eu o neglijasem total, însă răzbunarea orfanului e cumplită, trece dincolo de barierele de borangic ale artei, ucide bobocul în găoace, profanează cimitirele, otrăvește puțurile, maculează curcubeul, jefuiește azilurile de bătrâni, ți se pișă-n glastrele cu orhidee Shenzhen, îți asezonează piscina cu crabi-păianjen japonezi, îți dezumflă sufleul de căpșuni, îți sapă groapa, te leagă fedeleș, p-ormă face striptease și-ți ia maul cu miasma de la subsuori, RĂMÂI STANĂ DE PIATRĂ, iubite cititorule, după cum urmează: peste patruș’unu de ore, camera 103, clienta e la o întrunire de afaceri, efracția e un concept desuet, geamantanul ei stă într-un colț – bebeluș înțărcat prematur, îl lovesc cu șpițul, plesnește ca o păstaie, șlițul meu bombat îngăduie cabanosului garnisit cu pătrunjel să-și elibereze tacticos excesul de grăsime pe bustierele, chiloțeii, sutienele cu push-up și dresurile dantelate puse acum la dospit, înăbușind un geamăt de satisfacție, când trag fermoarul, în sucul lipicios al unui gasteropod, pe spinarea căruia protagonistul își răsucește trupul, coborând până-n spatele pupitrului din antreu, unde, pe-un scaun ergonomic, cu omoplații bine înfipți în speteaza cu tetieră și suport lombar, se învârte ferice, mângâindu-și sfârcurile întărite și coițele ce par să i se tumefieze din nou.


(Foto © flickr.com, sarahlouisevisa2066)


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu