vineri, 5 octombrie 2018

Vernisaje native
















(5)


O iubeam pe Nicoleta – locuia deasupra
Înaltă și slabă – nu știu cum reușea să-mi umple reveriile
Am invitat-o la mine. Înjghebasem un bârlog
Din salteaua canapelei
Ne-am culcușit acolo – progenituri ale unui Zeu nedrept
Ea religia mea eu preotul ei – condamnați la eternitatea
Prăfoasă a unei catacombe de câlți
I-am pus mâna pe fund. Nu mi-a îndepărtat-o
P-ormă a apărut soră-mea: Ce faceți voi aici?
Iar grundul tabloului s-a crăpat ruinându-ne extazul mistic

Am mers pe balcon
Doi bărbați cu veste bleumarin plimbau o flacără de jur
Împrejurul flanșelor unui branșament de gaz
Tatăl lui Căpălău a strigat la ei
─ Domnu așa se verifică

Goi pușcă puradeii boceau după...
─ Pufarine? Las că vă dau eu!
Alergând desculți prin pietriș

Echipajul poliției tăbărâse la o adresă greșită
Ninjalăi cu pălării negre își scot săbiile și amenință
Că se taie dac-o să dea buzna și mascații

Ceangăii din comuna Bălcescu morți de beți pe terasa
Berăriei
AI BieM! hlizindu-se... ciocnindu-și halbele...
Și Ionuț bubuindu-și injectorul... țipând și el
Findcă-i sărise cuiul în palmă

Pe tușele clare de azur aidoma unor confetti
Parașutiștii se antrenau pentr-o invazie abstractă
Cu deficit de neuroni și c-un nivel crescut de adrenalină
Cădeau îndărătul obeliscurilor dospite din beton armat
Și sudoare pe ale căror acoperișuri încă tronau antenele
Rusești și navetele de Mărgineni.


(Foto © flickr.com, jen.ben.)


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu